“İçkili” Restoranda Çocuğa Hayır (!)

Okuduk ki Ankara Emniyet Genel Müdürlüğü Çocuk Şube Müdürlüğü’ne bağlı çalışan Çocuk Polisleri, Ankara Barosu Başkanı Metin Feyzioğlu’nun da tesadüfün maalesefi (!) olarak o sırada içeride yemek yediği bir restorantı basmış.

Feyzioğlu’nun anlatışına göre bu bir baskın; sivil ve özensiz kıyafetli, silahlı ve telsizli bir takım adamlar kendilerini tanıtmadan içeri dalmışlar. Biri ön kapıyı diğeri arka kapıyı tutmuş, vs...

Ve sonunda olayın özeti şu; Ankara Çocuk Polisi, 2259 Polis Vazife ve Selahiyetleri Kanunu’nun 12. Maddesinin, “Kanuni istisnalar saklı kalmak üzere, eğlence, oyun, içki ve benzeri amaçlı umuma açık ve açılması izne bağlı yerlerde onsekiz yaşından küçükler çalıştırılamaz. Polis bar, pavyon, gazino, meyhane gibi içkili yerler ile kıraathane ve oyun oynatılan benzeri yerlere yanlarında veli ve vasileri olsa bile onsekiz yaşını doldurmamış küçüklerin girmesini men eder.” hükmüne sırtını dayayarak içkili restoranda ailelerinin yanında restorandan hizmet alırken buldukları çocukları tutanak üzerinde ailelere teslim etmişler.

Olayı esas yönünden incelersek, söyleyecek söz yok gibi görülse de bence bugüne kadar yorumlandığı haliyle daha doğru. Bu sefer, Çocuk Polisi meyhane ile restaurantı karıştırmış diyebiliriz.

Ancak, Çocuk Polisinin uygulamasını usul yönünden incelersek, bu bir polis baskını gerektiren durum değil. Ön ve arka kapıların tutulması ne demek oluyor? Ailelerinin ellerinden tutup yanlarında restorana getirdiği çocuklar mı kaçmasın yoksa anne-babaları mı?

Bu suçun cezası nedir ki polisin müdahalesi baskın şeklinde gelişmiş?

Kanun, çocukların yanlarında anne-babaları olsa bile içkili yerlere girmesini men eder diyor. Polisin gerçekten yapmak istediği buyduysa, mekanda görülen çocuklar ve ailelerinin kibarca dışarı çıkarılmaları gerekir. Kaçmaya mı kalktılar, aman ne iyi... Maksat zaten çocukları dışarı çıkartmak değil mi?

Oturdum uzun uzun düşündüm, toplumdaki söylentilerin aksine haklı birşeyler bulmalıyım. Çocuk Polisini çok severim, çok inanırım, çok güvenirim...

Onlarsız çocuk odaklı bir toplumsal yaşam asla başarılamaz...

Sebep bulamadım.

Ben bulamadım, sayın ANKARA Emniyet Müdürümüz de bulamamış ve uygulamayı öğrenir öğrenmez durdurmuş. Aksini, gözümle görsem inanmazdım... Özellikle Ankara Çocuk Polisinin çocuk adına neleri başardığını bilmeyeyiniz kalmasın.

Bu emri sahadaki Çocuk Polisine kim hangi gerekçe ile vermiş meselesini ise duyabilmeyi çok isterdim.

Kendisinin cevap hakkı doğduğu aşikar.


Kaynak gösterimi: Gezer, T., www.0-18.org, Diyorum ki...

Yorumlar