Yumurta Atan Gençler...

Yeri geldi, bu gençler sığ, politikadan, sosyal meselelerden anlamıyorlar dedik yeri geldi yeni yetmeler terbiyesiz dedik. Ben demedim, diyenler üstüne alınsın.

Şimdi tam yeri geldi gençler her şeyden anladıklarını ve bugüne kadar terbiye sınırı içinde kaldıklarını ispat ettiler.

Ettiler de ne oldu?

2008’de, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı protesto eden 18 öğrenci hakkında ayrı ayrı bir yıl üçer aylık hapis cezası çıktı.

Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nde ise Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç yargı reformu hakkında konuşma yaparken öğrenciler kürsüye yumurta fırlattı ve, fikir beyanında bulunduğu için üniversitelilere verilen hapis cezalarını protesto etti.

Onlar da şimdi Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şubesi’ndeler.

Birileri fikir beyan etmekle terör kavramı arasındaki farkı artık öğrenmeli.

Sus özel sektör, sus basın, sus asker, sus yargı, sus sivil toplum örgütleri ve nihayetinde sus üniversiteli...

Başbakan hala şiir okuduğu için yattığı hapsi göz yaşları içinde anar anar anlatır.

Aynı Başbakan örgüt lafını da sevmezdir herhalde! Ben severim hem de çok severim.

Lise ve üniversite yıllarımda örgüt diyeni içeri alırlar bir de işkence ederlerdi. Örgüt çok kötü, korkunç bir kelimeydi. İlle de örgüt denmesi gerekiyorsa, sağ sol çabucak kontrol edilir ve sesler alçaltılırdı. Yerin kulağı falan vardı.

Başbakanımız bu durumu da sevmediğini (!), “darbeci” bir kesim (!) yaratarak ortaya koymuş olduğunu biliyoruz.

Günümüzde, adı sanı konamamış örgüt davaları görülüyor.

Örgüt, yeniden çok kötü ve korkunç bir kelime.

Örgütlü, örgütlü olduğu için hür sivil topluma ne oldu?

Üniversiteliler belli ki bir nedenden Başbakan’a kızmışlar, kızamazlar mı?
Basın açıklaması yapmışlar, yapamazlar mı?

Yapmazlarsa sığlar, yaparlarsa suçlu.

Peki, bu gençler, YÖK’ten sorumlu, harçlardan ve yurtlardan, işsizlikten sorumlu Başbakan’a dert anlatmayacaklar da kime anlatacaklar?

Bunların fikirleri değersizse ya da suç olacaksa, biz bunları neden eğitiyoruz?

Temel eğitim kademeli olsa ne olacak olmasa ne olmakta?

Ama ben gençlere güveniyorum...

Bu ülkede kimsenin fikirleri örtülemeyecek.
Örtülebildiği görülmemiş...


Kaynak gösterimi: Gezer, T., www.0-18.org, Diyorum ki...

Yorumlar