Nereye Kadar Demokrasi?

22 Ekim 2007




Geçen hafta terörü gençlere nasıl anlatacağız diye sormuştum. Bir mantığı yoktu ki. Çıkarları vardı evet.

Demokrasiyi esnetebilirsiniz ama nereye kadar? Terörle mücadele etmenin siyasi ve politik yönleri de vardır ama nereye kadar? Çok uzun zamandır farkettiğim ve sizlerle sık sık paylaştığım dilencilik kültürü yaratan sosyal politikaları biliyorsunuz. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’ya sürekli akıtılan nakdi ve ayni yardımları, burada gerçekleştirilen toplumu bilinçlendirme, kapasite oluşturma, eğitim Projelerini hepiniz bilirsiniz. Yörede toplumsal bir gelişim başarıldığını da biliyoruz.

O zaman teröre malzeme edilen farklılıklar, kültürel haklar söylemleri açısından epey bir yol katedildiğini söyleyebilmeliyiz. Dinamikler değişmiştir. Feodal yapıya rağmen yöre yurttaşları artık değişimin farkındadır. Teröristlerin vaadlerini yerine getirmediğini farketmişlerdir. Bu durumda terör sadece ve sadece şiddet eylemleri ile varlığını sürdürebilir. Halkın desteğini kaybetmiştir.

Artık herkesin demokrasi de nereye kadar diye sorma hakkı doğmuştur. Yandaşların insan hakları söylemleri artık komik kaçmakta ve utanç verici olmaktadır.

Gerçekten artık barış mı istiyoruz yoksa haklarımızı mı istiyoruz diye düşünmeye başlaması gerekmektedir belli kesimin. Milliyetçiliği ve bayrağı abartılı bulanlardan bahsediyorum.

Moda’ya giderken bir çocuk gördüm, babasının elinden tutmuştu. Üzerinde kırmızı bir t-shirt vardı. T-shirtün önünde MEHMET yazıyordu. Hüzünlü gibiydiler ama yüzlerinde terör nefreti yoktu. Eli bayraklı çocuk ve ailesi tek başlarına çay bahçelerine doğru yürürken arkalarından yürümek istedim. Milyonlar yürümemiş miydik? Haber vermemiş miydik? 

Caddeye şöyle bir baktım. Elitler oradaydılar. “Demokrasiyi nereye kadar esneteceğiz” diyen gözlerinden dinledim terörün artık hiçbir türlü içselleştirilemediğini. Suskun, akşam çaylarını içiyorlardı. Çok kararlı gözüktüler gözüme.

Çocuklarımıza milletini ve bayrağını çok sevmeyi öğretmeliyiz ki başka milletlere ve bayraklara saygılı olsunlar.
Sessiz gemiyle aramızdan uzaklaşan şehitlerimizin sevgililerine sabır diliyorum.

Yorumlar