Fiziksel Hadım Ceza Mı Önlem Mi?

19 Ekim 2009

Çocuğa yönelik cinsel istismarda failin aslında “hasta” olduğu söylemi doğrudur. Uzmanlar bu şekilde dile getirmenin suçu hafifleteceği gerekçesi ile pek bundan bahsetmeyi sevmezler. Sevmezler ama suç suçtur ve ceza sadece özgürlüğün kısıtlanması değil failin rehabilitasyonunu da içerir.

Pedofillerin rehabilitasyonu mümkün mü?

Çocuğa yönelik cinsel istismarları eğitimle önleyebilir miyiz?

Çocuğa yönelik cinsel istismar derken, gerçekten cinsel istismar olduğuna inandığım halde erken yaşta kız çocukların evlendirilmelerinden bahsetmiyorum. Buna kültür diyenlere de kültürünüz batsın demekten kendimi alamıyorum.

Dolayısıyla çocuğa yönelik cinsel istismarların yetişkinleri eğiterek önlenebileceği bir hayal. Ne yapsanız çocuğunuzu 24 saat yanınızdan ayırmadan yaşayamazsınız. Çocuğun 2-3 dakika bile olsa tek başına kalacağı zamanlar olacaktır ve olmalıdır. Bu da yoldan geçen bir pedofil için çocuğu alıp götürmeye yeter.

Bu durumda çocuklara kendilerini nasıl koruyacaklarını, kime, nasıl haber vereceklerini öğretmekten, onları bilinçlendirmekten bahsetmeliyiz. Yoksa bir pedofili eğitmeyi düşünmek kadar saf olmak çocuklara haksızlık etmek olur.

Peki pedofiller ne durumda?

Pedofiller arasında tekrar tekrar aynı suçu işleyenler yoğunlukta. Yakalanırlar, ceza alırlar… Ve serbest kalınca tekrar aynı suçu işlerler. Bu lanet suçu işlemek zorundadır yoksa huzur bulmayacaktır. Çünkü o bir hastadır. Tutukluluk hali Türkiye’de adam gibi bir reahabilitasyon sürecini zaten içermez ama durumun böyle olmadığı memleketlerde bile pedofiller kolay kolay rehabilite edilemezler.

Amerika ve Kanada gibi ülkelerde pedofillerin hadım edilmesi yürürlükte. Kanada’da testislerin alınması Amerika’da ise ilaçla hadım yaygın.

Bizde yavaş yavaş sivil toplum bu konudan bahsetmeye başladıysa da henüz etkin bir çalışma yok. Her zamanki gibi yetkililerimiz de sağır sultan…

Hal böyleyken okuduğum bir haber dikkatimi çekti.

Enis (5), ailesiyle Fransa’nın kuzeyindeki Roubaix’de yaşıyor. Evinin bahçesinde oynarken 63 yaşındaki bir pedofil tarafından kaçırılıp garajda tecavüz ediliyor. Kalbim ağlasa da aslında bu, tipik bir olgudan öte değil diye yazmalıyım. Tabii buraya kadar tipik bir olgu.

Olguyu ilginç kılan ise tecavüzcünün Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy’e yazdığı mektup. Daha önce de iki çocuğu kaçırarak tecavüz eden tecavüzcü bu kez hapse girmek istemiyor. Mektupta testislerinin ameliyatla alınmasını rica eden fail Kanada’da bunun yapıldığından ve onay gerekmediğinden, böylece çocuklara olan ilgisinin biteceğinden bahsediyor. Fiziksel hadım talep ediyor. Fransa’da böyle bir uygulama yok.

Fail hesap yapmıştır; daha önce 18 yıl yattım bu sefer 63 yaşında gireceğim hapisten ölüm çıkar ya da hadım olurum serbest yaşarım.

Hadım olmayı tercih etmiş… Bu akıllıca bir seçim kendi açısından. Neden istemesin?

Enis’in avukatı ise bunu kabul edilemez buluyor. Fail mutlaka içeri tıkılmalı, ailenin adalet duygularının tatmini için. Bu da çok anlaşılır geldi bana. Fail bir daha suç işleyemesin diye hadım etmek yani potansiyel mağdurları korumak adına mevcut mağdura sırt çevirmek.

Avukat itirazına gerekçe olarak, tabii ki fiziksel hadımın Fransa’da yasak olduğunu ve ayrıca “failin çocuktan aldığı hazzın fiziksel değil psikolojik olduğunu” gösteriyor.

Fransa’da fiziksel hadım yasak olabilir ama Sarkozy’nin de verdiği bir garanti var, “Pedofil failler topluma yeniden salıverilmeyecek.”

Okuduğum habere göre bu aralar Fransa fiziksel hadım tartışması içinde.

Türkiye’de ise ‘aileler çocuklarına iyi baksınlar, iyi korusunlar’ seviyelerinde ilkel tartışmalar devam etmekte. Bu konuda da geriyiz. Ama bu sefer çocuktan bahsediyoruz. Geri kalmışlığımız affedilemez.

Toplum, Devlet ve Sivil Toplum konuya acil ilgi duymaya başlamalıdır.

Yorumlar